پژوهش حاضر با عنوان «چگونه باده توانم مشکل گوشه گیری را در اندیشه آموزم کاهش دهم» و با هدف شناخت علل گوشه گیری و چگونگی کاهش میزان آن در بین دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد. اجتماع آماری این بازجست کلیه دانش آموزان کلاس سوم مدرسه گلهای فاطمی شهر اراک و از بین آنها یک دانش آموز به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیده است. شیوه های جمع آوری اطلاعات عبارتند از «مشاهده، مصاحبه با اتابک و مدیر و مشاوران و خانواده و ... و خواندن مستندات ومنابع قابل دسترسی در کتب و طرح های پژوهشی و مجلات مخت ...