روان شناسی مصرف کننده، یکی از گرایشهای پرطرفدار روان شناسی باب سالیان اخیر به شمار می اید که بیش از هر چیز در جست و جوی آگاهی و تحلیل رفتارهای مرتبط با مصرف است. از مهم ترین زمینه های این علم، بررسی موضوع هایی چون: توقعات، سلیقه ها، و خواست های مصرف کننده (مشتریان) است. در عین حال، به کمک این علم می توان، از طریق بازنگری رفتار مصرف کننده عوامل زیربنایی مؤثر بر نگرش ها و باورهای آنها را در برگزیدن آرم (مارک) کالا مناسبت بررسی قرار داد و همچنین به عوامل فرهنگی – اجتماعی اثربخش بر فرآیند تصمیم ...