تکلیف همواره به سمت عنوان یکی از عوامل بااهمیت در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است. شاید در گذشته اگر اندیشه آموزی صرفاً موفق به محفوظاتی باب ذهن خویش می شد، تصور می رفت که یادگیری در او تحقق یافته است. اما امروزه، با تعریفی که از یادگیری می شود توقع اهدافی فراتر از آن بود دارد. یکی از متغیرهای رایج در مناسبت یادگیری به سمت شرح زیر است: «یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان ...