
مقدمه جاذبه هر رویکرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سمت استفاده بیشتر برای مؤسسه است. این، به اختصاصی درباب نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمدهای که بر تدوین و اجرای برنامهها دارد، صادق است. مجموعهای از مطالعات انجام شده درباره سازمانهای کسب و کار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیک را بر پاداش نهایی اندازهگیری کردهاند. یکی از آغازین مطالعات عمده میانجیگری آنسوف و همکاران در سال 1970 اجرا گردید. در بررسی 93 مؤسسه تولیدی آمریکایی، پژوهشگران دریافتند که برنامه ریزان رسمی که ا ...